Jeg er leder, producent og ekspert i at producere kultur- og oplevelsesarrangementer, med et kommercielt fokus på partnerskaber og marketing.Mit hjerte banker for kulturen og oplevelsesindustrien og det har det gjort hele mit liv..... Læs videre..>>
Modtag min gratis guide "Få dit projekt til at flyve med 11 succesfulde metoder". Find ud af, hvordan jeg gik fra 1000 til 15.000 besøgende på kun ét enkelt år!
“Jeg kender Nadja som topprofessionel, skarp og absolut kyndig projektleder, som samtidig er en fornøjelse at samarbejde med. Hun er dedikeret, engageret og har en særlig evne til at fokusere og eksekvere et projekt på optimal vis.
Nadja er en person, som altid vil gå ind i et projekt med passion og begejstring…”
Christian Have
Nadja har overblik og overskud ud over det sædvanlige. Hun bevarer roen
i de mest stressede situationer, og hun har altid mulighed for og lyst til at
give en hjælpende hånd til andre, når det presser på. Nadja har desuden en
fantastisk humor og empati.Steen Marslew
Nadja er en skidegod menneskekender, og hun ser mennesker. På Skvulp gjorde Nadja det muligt for mig at prøve nogle ting af som jeg ikke havde erfaring med før, men samtidig give mig plads til at komme med indput på andre områder jeg allerede havde kompetencer indenfor. Det gav derfor en fornemmelse af at man var medskaber af Skvulp på mange niveauer og ligeledes gav mig mulighed for at udvikle mig.Annemette Brath Rasmussen
Nadja gav rum til læring og ansvar, hvilket betød at man havde mulighed for og lyst til at vokse med ens opgave, lægge den nødvendige tid og energi i projektet og selv definere ens arbejdsgange i samarbejde med ens team.
Jeg har taget mange af de metoder Nadja brugte som leder med mig videre i mit senere arbejde. Både brug af værktøjer, skema og planlægning men i særdeleshed hvordan man som leder skal rumme og se sit team, dets styrke og svagheder og dyrke (og arbejder intensivt med) kulturens betydning for at processen og teamets følelse af velvære.
Katrine Ravn
Hej, jeg hedder Nadja
Jeg er kulturleder, sceneproducent og ekspert i at producere live-projekter med fokus på processer og organisationskultur. Jeg er en urokkelig optimist, der ønsker at hjælpe til at skabe gode, bæredygtige og kreative organisationer, som både er en succes udadtil og indadtil…
Hent guiden “Få dit projekt til at flyve med 11 succesfulde metoder”, den giver dig ideer, inspiration og værktøjer til dit næste kreative projekt med live-afvikling.
P-systemet kan hjælpe til at skabe et bæredygtigt fundament i dit kreative eller kulturelle projekt.
Systemet fungerer som en retningslinje, der guider og hjælper dig til at udvikle et godt udgangspunkt, et tydeligt værdisæt og et klart overblik, inden du kaster dig over dit næste live-projekt.
Hvis du også implementerer det i praksis undervejs i projektet, kan det løfte dit projekt til nye højder både for dig selv, dine kollegaer og dine gæster og publikummer.
P-systemet lærer dig at elske processerne mindst lige så højt som selve målet!
Hvilke(t) formål har projektet for dig?
Hvilke(t) formål har projektet for verden?
– Undersøg og sæt fokus på, hvorfor du er en del af projektet. Er det fordi, du synes, det er meningsfuldt? Fordi du finder det virkelig sjovt? Fordi du udvider dit netværk? Eller opbygger dit CV? Måske er det fordi, du kender nogle, som er med? Eller fordi du har arbejdet med det i mange år, og bare gør som du plejer? Er det fordi, at du er passioneret omkring det og er overbevist om, at det kan gøre en forskel?
Eller hvad er årsagen for dig?
– Undersøg også og sæt ord på, hvilken forskel projektet gør for verden. Det kan måske være, at det er et bæredygtigt projekt, som hjælper på samfundsniveau? Eller at det er et projekt, der underholder og skaber glæde? Måske gør det en forskel for en by eller et samfund? Det kan være, du ser det som toneangivende i branchen? Eller at projektet skaber gode, særlige oplevelser og minder mellem mennesker? Det kan være, at dit projekt gør en forskel, fordi kunst er vigtigt? Måske fordi det også er vigtigt for sjælen?
Det kan være disse eller mange andre årsager, der gør, at dit projekt gør en forskel for verden. Hvilken forskel mener du, at dit projekt gør for verden?
Reflektér over dette, inden du starter med dit projekt og besøg ofte dit “Purpose” undervejs i projektet, så du hele tiden sikre dig, at det stemmer overens med dine værdier og fokuspunkter!
Dig
Dit team
Dine metoder
For at sikre dig at projektet er meningsfuldt fra start til slut for både dig og dem du arbejder sammen med, er det essentielt, at du bevidstgør dine egne rutiner og praksisser i og uden for projektet. Det er også vigtigt, at du er tydelig omkring hvor, hvornår og hvordan, du arbejder sammen med dit team, hvad det kræver af dig, og hvordan du er med til at lede teamet trygt igennem projektet. Dertil kommer også, at forberedelse af metoder til projektets faser samt den interne kommunikation bliver sikret fra start af, men også tilpasses løbende undervejs i projektet.
Det er i denne trekløver med dig, dit team og dine metoder, at potentialet i og bag projektet ligger!
Organisationskultur og Kommunikation
Vi skal bruge tid på at opbygge en organisation, hvor der er plads til at være den, man er, til at blive udfordret inden for tydelige rammer og hvor man kan vokse med opgaven og projektet. Ledelsen skal fastlægge og opretholde retningslinjer, men ansvaret for at gå samme vej ligger hos alle i hele organisationen.
De gode metoder skal løbende forankres i projektet og gå hånd i hånd med organisationens værdier. Det er vigtigt, at det bliver udført i praksis, for det er kun, når vi rent faktisk gør det, at det virker. Det er ikke nok kun at tænke sig til at være det “fede” team.
Jeg anbefaler altid at være tydelig om intern kommunikation. Det er vigtigt, at den interne kommunikation fungerer, så alle forstår, hvilke værdier projektet bygger på, hvilke opgaver der skal løses, og hvordan processen med opgaver og afvikling af projektet skal finde sted. Derudover skal ledelsen også være tydelig i de helt basale dagligdagspraksisser, som eksempelvis kan være, hvordan vi i teamet skal være sammen, hvor teamet er sammen, hvad der er vigtigt at dele med hinanden, og hvad der er vigtigt at spørge hinanden om osv. Et værktøj til at kommunikere internt kan eksempelvis være en digital platform, som alle har adgang til, hvor det er muligt at planlægge arbejdsopgaver, sparre og kommunikere med hinanden.
Det er kun, når vi er nærværende og bevidst tilstede at vi kan skabe en god organisation, hvor vi sammen ønsker at skabe store meningsfulde live-projekter igen og igen.
Tillid
Engagement
Motivation
Mod
Glæde
… De er alle værdier, der er vigtige at tage med sig og sætte fokus på, når man skaber et stort projekt med mange mennesker, der arbejder sammen.
Flere af værdierne hænger uløseligt sammen, og det er kun ved den ene, at den anden opstår.
Du kan bruge listen som forberedelse til dit projekt, men også til løbende at tjekke op på, om I husker at sætte fokus på jeres værdier og principper, eller om de er glemt midt i travlheden. Byg også gerne flere på din egen liste, som er vigtig at have fokus på for netop dit projekt!
Principperne her er som lysene i lagkagen, de kan måske godt undværes, men det bliver bare aldrig helt den samme helhedsoplevelse uden!
Lær at elske processen
“Dream big, work hard and surround yourself with love.”
You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.Albert Einstein
You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.Albert Einstein
You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.Albert Einstein
Gør ligesom over 2700 andre -> Skriv dig op på nyhedsbrevet herunder >>